BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 22, 2013

Bandung in My Heart (2013) -part (5)

Assalamualaikum

Hai teman-teman! Diharap kamu nggak jemu mengikuti artikel gue ini ya...Yuk, kita sambung pembicaraan berkenaan wisata ke Bandung!

Masih di hari yang ketiga, setelah separuh hari berjalan-jalan, kami kemudiannya singgah untuk makan tengah hari di Restoran Kampung Daun.

Masuk je area ni, wow! best nyerrr! Nyaman je...banyak pokok...tempat makan pun ala-ala pondok gitu..

The menu


Ikan gurame... besar wo...harga pun berbaloi

It cost us about IDR 287 000

Tempat makan....ada banyak sngat pondok2 kecil yg dibina

prove that we were here!
 Setelah kekenyangan, kami meneruskan perjalanan ke Kopok, iaitu suatu tempat yg dicadangkan oleh pak supir kami. Dia kata kat tempat ni kain sulam jauh lebih murah berbanding di Pasar Baru.

 Memang ada banyak kain dan sedikit murah berbanding Pasar Baru, tp honestly, sy tak berapa berkenan sgt ngn kain kat sini...fabriknye tak best sgt.. Tapi, dalam x berkenan pun, I ada rembat jugak kain sulam sepasang! ngeh3

Lepas mabuk tgk kain di Kopok, kitorang pun meneruskan perjalanan ke Cibaduyut. Kat sini banyak dijual kasut dan barang kulit. Tak beli apa2 pn kat sini....x berkenan. But, my sis and my bro ada jugaklah rembat selipar and shoes..

Then, kitorang menuju ke Toko Tiga. Tempat lambakan jeans... sape2 yg minat pakai jeans tu tentu korang duduk kt sini berjam2 pilih jeans..Tapi, kitorang duk sini kejap je, my bro je yg pakai jeans..memandangkan xde yg dia brkenan plus xde saiz, so kitorang blah dengan cepat skali.

Kemudian, kami ke Kartika Sari

Ramai sangat oramg yg serbu Kartika Sari. Sells the famous brownies in Bandung!
Hasil rembatan di Kartika Sari
Setelah itu, kami jalan-jalan cuci mata ke beberapa Factory Outlets along Jalan Dago (if not mistaken).
Those FOs are Glow, Gossip and Blossom. For me, those FOs kalah la if compare to FO kat Jalan Merdeka on the first day we went tu...

 Kemudian, kami singgah ke Rumah Makan Sederhana for dinner

Masakan Padang- last dah ni makan, before fly back to Mesia



Terima kasih, ya Pak Supir, yang tidak jemu mengikut kitorang sepanjang hari ketiga ni. Memang berbaloi-baloi la car rent di Bandung ni. We paid IDR 500k utk wisata sepanjang hari ni. Kalau korang gi reramai lagi jimat dan berbaloi tau!

Ok, see u in next entry which probably the last entry about Bandung. Thanks for reading this entry. I really appreciate it. Bye for now! Ja mata ne (^_^)

1 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.