BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, February 22, 2011

cikgu, sel boleh makan ke?

Assalamualaikum

Ha.. lagi update pasal students aku yg makin hari makin aku sayang kat diorang.
Telatah dan kerenah diorang ada yg wat aku bengang, tapi x kurang juga yg wat aku geli hati.
Tadi ada la wat revision utk chapter 2, science form 1.
Ada student tanya, 'pastu dlm gelap x leh guna mikroskop la cikgu ?'
La... dlm gelap nmpak apa? kena ada cahaya baru 'mirror' tu leh pantu cahaya n masuk dlm bhgn kt mikroskop tu, br kamu nmpk specimen tu.
'kalau guna lampu suluh leh x cikgu?' Erk? Aduhai mcm2 bdk2 ni. Kreatif sungguh. Soalan yg aku x pernah pikir, diorg pikir.
Masa suruh lukis sel haiwan & sel tumbuhan pulak, macam2 kerenah. Ada yg lukis bukan main berseni lagi. Ada juga yg lukis ala kadar je, asal nampak main structure of the cell sudah..huhu. macam2.





Pastu, ada yg tanya 'cikgu, sel boleh makan ke?'

hoho...of course la. benda hidup kan perlu makanan. Camane sel makan ni korang akan bljr kemudian... nnti form 4 n matrikulasi, br bljr cara sel ni makan. Aduhai.. xsabo bebenor budak2 ni ye.

Ada la kelas ni kan. Students bagus betul. Semua nk salam ngn cikgu lps habis kelas. Tapi x tahan nye yg lelaki pn nk salam gak. Adui.. tau la diorg tu budak2. Form 1 kan.. kecik2 lg. macam bdk2 skolah rendah je. Aku pn straight to the point jer la. 'Sy salam ngn pelajar perempuan je yer. Yg lelaki xperlu salam la ngn cikgu' -----cakap dgn berhemah di situ.

Huhu... begitu la secebis alkisah utk entri hari ni.

** iNSYIRAHsENSEI sedang berusaha utk mengingati nama2 students. Ada sesiapa ada tips x camne cara nk ingt nama diorng yg canggih manggih tuu

See you later!

Bye. Ja mata ne. ^^

0 comments: